Operatiuni online la Registrul Comertului

Portalul Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) – portal.onrc.ro – cuprinde mai multe servicii online prin care pot fi solicitate, accesate si verificate diverse informatii privind activitatea persoanelor juridice.
Accesul in portal este securizat si se realizeaza pe baza de user si parola, iar plata serviciilor se face online, se mentioneaza intr-un document al ONRC remis redactiei.
Conform sursei citate, sunt puse la dispozitia utilizatorilor urmatoarele tipuri de servicii:

  • Informare si asistenta;
  • Completare si transmitere electronica a tuturor cererilor (inmatriculari, mentiuni, furnizari de informatii si documente etc.) utilizate in activitatea registrului comertului, inclusiv a documentelor doveditoare;
  • Statistici personalizate pe baza datelor inregistrate in registrul comertului;
  • Copii semnate electronic cu certificat digital calificat din arhiva electronica de documente constituita din dosarele profesionistilor;
  • Verificare a disponibilitatii firmei si a emblemei;
  • Formulare online pentru inregistrare in registrul comertului si pentru eliberarea de documente/furnizare de informatii;
  • Verificare a stadiului unui dosar depus la registul comertului;
  • Rezolutii de amanare a solutionarii cererilor de inregistrare;
  • Publicitate pe site-urile web (www.onrc.ro si portal.onrc.ro) pentru informatiile si documentele prevazute de lege.

InfoCert, serviciul prin care se pot obtine online certificatele constatatoare 
Cel mai recent serviciu online pe care ONRC l-a pus la dispozitia firmelor este InfoCert. Acesta functioneaza din 10 aprilie, iar prin intermediul lui pot fi obtinute online certificate constatatoare, precum si alte informatii, fara sa fie necesar ca solicitantii sa se deplaseze la sediul oficiilor registrului comertului.
Mai exact, prin acest serviciu pot fi obtinute urmatoarele tipuri de documente:

  • certificat constatator de baza;
  • certificat constatator fonduri IMM;
  • certficat constatator pentru insolventa;
  • furnizare informatii de baza;
  • furnizare informatii extinse.


Certificatele constatatoare eliberate de Oficiul National al Registrului Comertului cuprind informatii privind starea la zi a unei companii, natura statutara, financiara si date referitoare la domeniul de activitate, se arata in documentul ONRC remis redactiei.

http://ttap.co/R9WtOO


De asemenea, aceste certificate sunt necesare, si, de multe ori obligatorii, in a demonstra legitimitatea companiei si desfasurarea activitatilor autorizate. Mai mult, acestea devin documente esentiale pentru companie in relatia cu institutii publice sau alte entitati, de exemplu in cazul participarii la licitatii, solicitarii de credite bancare sau in fata instantelor judecatoresti, mentioneaza sursa citata.
Serviciul InfoCert furnizeaza documentele mentionate mai sus cu semnatura electronica, in mod automat, fara interventia operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile.
Potrivit ONRC, documentele furnizate prin InfoCert se supun Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica (republicata) si Legii nr. 451/2004 privind marca temporala (cu modificarile si completarile ulterioare) si contin urmatoarele elemente de siguranta:

  • Semnatura electronica calificata - asigura autenticitatea, integritatea, non-repudierea, confidentialitatea documentului;
  • Marcare temporala - asigura o amprenta unica a documentului, care atesta faptul ca documentul a fost emis la data si ora precizata;
  • Watermark - modalitate de protectie a documentului, ce impiedica falsificarea sau copierea neautorizata;
  • Cod de bare – cod unic de identificare (sir de caractere), care ulterior poate fi verificat accesand "Verificare document" in cadrul serviciului InfoCert.
Pentru a utiliza serviciul InfoCert firmele trebuie sa se inregistreze cu user si parola la portal.onrc.ro, dupa care sa isi dea acordul cu privire la termenii si conditiile de utilizarea a serviciului. Pasul urmator il reprezinta completarea profilului de utilizator cu numarul de ordine de la Registrul Comertului si codul unic de identificare (CUI). Odata parcurse aceste etape, firmele pot merge mai departe pentru a obtine certificatele constatoare. Pentru documentele solicitate, plata se va efectua electronic, prin utilizarea unui card bancar, iar la final firmele vor primi o factura electronica.
Puteti afla toti pasii pe care trebuie sa ii urmati pentru a utiliza serviciul InfoCert, din filmuletul de mai jos:

Recom online furnizeaza informatii gratuit sau pe baza de abonament
Pe langa facilitatile mentionate anterior care se regasesc pe site-ul ONRC, utilizatorii mai pot accesa si serviciul Recom online, prin care pot obtine informatii legale despre firmele din Romania inregistrate in registrul comertului, se mentioneaza in documentul transmis de ONRC.
Aceste informatii sunt actualizate in timp real, pe baza inregistrarilor efectuate de cele 42 de Oficii ale Registrului Comertului de pe langa tribunale. 
Este important de mentionat insa ca informatiile respective pot fi obtinute in mod gratuit sau contra cost.
Conform documentului ONRC, pot fi verificate gratuit datele referitoare la existenta legala a firmei, denumire, numarul de inregistrare in registrul comertului, CUI, judetul si localitatea, starea acesteia, data ultimei inregistrari. De asemenea, tot gratuit pot fi verificate informatiile cautate dupa urmatoarele criterii: denumire, numar de inregistrare in registrul comertului sau CUI.
In schimb, informatiile detaliate referitoare la firmele inregistrate pe teritoriul Romaniei pot fi accesate numai in baza unui abonament. Concret, utilizatorii trebuie sa incheie cu ONRC un contract de prestari servicii si sa constituie un depozit de minimum 300 lei.
Datele referitoare la firmele in insolventa, accesate prin 4 servicii online
Prin portalul ONRC pot fi accesate nu doar informatii privind firmele active, ci si cele legate de societatile aflate in procedura insolventei.
Mai precis, pe site-ul ONRC exista Buletinul Procedurilor de Insolventa online, un serviciu prin care poate fi accesata publicatia Buletinul Procedurilor de Insolventa (BPI), insa pe baza de abonament.
Conform documentului ONRC remis redactiei, acest serviciu permite identificarea actelor de procedura publicate in BPI dupa urmatoarele criterii de cautare: numar de buletin, denumirea persoanei publicate in BPI, cod de identificare fiscala, numarul de ordine din registrul de inmatriculare al debitorului, numarul dosarului de instanta si intervalul de publicare.
Totusi, utilizatorii pot accesa gratuit serviciul online Persoane publicate in BPI, prin intermediul caruia pot cauta persoanele publicate in Buletinul Procedurilor de Insolventa.
De asemenea, acest serviciu permite gasirea unor informatii gratuite referitoare la persoanele publicate in BPI dupa urmatoarele criterii de cautare: denumirea persoanei publicata in BPI, numarul de buletin, codul de identificare fiscala, numarul de ordine din registrul de inmatriculare al debitorului si intervalul de publicare.
In plus, sunt disponibile urmatoarele informatii referitoare la un debitor: denumire debitor, codul unic de identificare fiscala, codul registrului de inmatriculare, judetul si actele publicate cu aceste date: denumirea actului de procedura publicat, numarul si data actului, numarul si anul dosarului de instanta, instanta, sectia, numarul si data buletinului in care s-a publicat actul si tipul procedurii.
Mai mult decat atat, acestea nu sunt singurele servicii referitoare la firmele in insolventa care pot fi accesate. Conform documentului ONRC, mai exista serviciul Sumar numar BPI, pentru vizualizarea sumarului unui buletin publicat de Buletinul Procedurilor de Insolventa. Mai exact, utilizatorii pot cauta un anumit buletin dupa numarul si anul buletinului, iar informatiile furnizate pentru un buletin sunt: denumirea debitorilor publicati in acel buletin cu datele lor de identificare (CIF, cod registru si actele publicate – denumire, numarul actului si data actului) grupati pe judete.
Totodata mai poate fi utilizat si serviciul Statistici BPI, prin care pot fi consultate statisticile Buletinului Procedurilor de Insolventa.
Conform documentului remis de catre ONRC, exista si o serie de formulare online pentru publicarea si furnizarea informatiilor BPI.
Printre formularele online pentru publicarea in BPI se numara:

  • Cererea de publicare in BPI - formular online de completare si transmitere in BPI a cererii de publicare si a actelor de procedura;
  • Formular pentru confirmarea primirii dovezii de publicare - formular online pentru confirmarea primirii dovezii de publicare.
In ceea ce priveste formularele online pentru solicitarea accesului la publicatia Buletinul Procedurilor de Insolventa si/sau solicitarea de informatii din Buletinul Procedurilor de Insolventa, acestea sunt:

  • Cerere de furnizare informatii;
  • Cerere - comanda de abonament BPI online;
  • Contract de furnizare BPI online.
avocatnet.ro

1 comentarii:

Vor disparea cozile si se va usura procesul de infiintare a unei firme.

Trimiteți un comentariu