Antreprenori Tineri

In conditiile in care rata somajului in randul tinerilor creste alarmant, nimic nu le ofera mai multa speranta decat cuvantul "ANTREPRENORIAT". Tot mai multi tineri - inarmati cu spirit inovator, concentrare maxima si capacitatea de a se autoadministra - pun pe picioare afaceri profitabile. De la inchirierea de masini, pana la productia de tricouri, industriile globale au parte de proprii lor "Zuckerbergi".

1. Jon Koon


 

 Si-a inceput afacerea la 16 ani
Afaceri: Componente auto, tuning, moda vestimentara


Inca de la o varsta frageda, chinezul cu cetatenie americana Jon Koon a dorit sa devina mare. A sesizat discrepanta majora dintre masinile americane si cele japoneze, in privinta inovatiei si designului si a folosit economiile sale de 5.000 de dolari pentru a intra pe piata auto. A inceput sa cumpere componente auto de la lanturile internationale de distribuitori, a facut echipa cu un mecanic din zona sa de resedinta si a modificat masini, cat mai multe masini. Toate aceste bijuterii pe 4 roti au dat nastere unor fenomene nationale, precum emisiunea Pimp My Ride, difuzata de MTV.


La scurt timp, Jon a deschis o fabrica in toata regula, care distribuia piese auto catre o varietate de piete nisate. In 2008, a schimbat "vitezele", dupa ce rapperul american Young Jeezy l-a cooptat ca partener in afacerea sa vestimentara, 8732. Nu a trecut mult timp pana cand Jon a simtit "adevarata sa chemare", industria modei. Si-a infiintat propria companie, Tykoon Brand Holndings - si acum detine cateva branduri internationale. In 2011, TBH valora 80 milioane de dolari si viitorul lui Jon nu se opreste aici.


2. Connor Zwick



Si-a inceput afacerea la 16 ani
Afaceri: Educatie


Pe vremea cand era licean, Connor Zwick a devenit interesat de sistemul pedagogic. A identificat o lacuna intre sistemul educational si procesul prin care elevii invata lucruri noi si a dorit sa exploreze oportunitatea situatiei. A inteles ca singura cale este inovatia tehnologica. Site-ul sau, Flashcards+, este unul din cele mai populare domenii educationale din toate timpurile si continua sa creasca. In prezent 1,6 milioane de utilizatori viziteaza site-ul si descarca continut din paginile acestuia.


3. Sean Belnick



Si-a inceput afacerea la 14 ani
Afaceri: Mobilier


Inainte ca retailerii precum Staples sa isi mute afacerile in mediul online, Sean Belnick a sesizat o oportunitate majora pe piata de mobila, in 2001. La varsta de 14 ani, si-a propus sa simplifice procesul prin care consumatorii cumpara mobilier, infiintand site-ul BizChair.com. A demarat o afacere cu scaune de birou.


Vanzand produse direct cumparatorilor, Sean a reusit sa obtina venituri de 42 milioane de dolari in anul 2008. Si-a extins apoi business-ul, oferind mobila pentru birouri, case si restaurante. In prezent, are 25 de ani si continua sa conduca strategia de dezvoltare a firmei sale. In 2010, Belnick, compania care detine BizChair.com, a inregistrat
vanzari in crestere pana la 58 milioane de dolari.

4. Ritik Malhotra



Si-a inceput afacerea la 12 ani
Afaceri: Jocuri, gazduire web, educatie etc


Mereu in cautare de noi idei, Ritik Malhotra a inceput sa programeze la varsta de 8 ani. Patru ani mai tarziu, a demarat un site care permitea utilizatorilor sa citeasca online benzi desenate si, dupa ce a citit mai multe carti despre optimizarea SEO, a reusit sa atraga 250.000 vizitatori intr-un singur an.


A deprins arta realizarii de site-uri - si a infiintat un site de jocuri, care a atras 6,5 milioane vizitatori. La 13 ani, conducea o firma de gazduire web si consultanta in programare, HostingAxis. A reusit sa isi inmulteasca investitia de 600 de ori. In prezent, Ritick este cofondatorul Silicon Valley Prep - o academie in care cursantii invata, pe mai multe niveluri de competenta, matematica, cibernetica si alte discipline. Veniturile SVP au insumat intr-o singura vara 45.000 de dolari.


5. Ray Land



Si-a inceput afacerea la 17 ani
Afaceri: Inchiriere limuzine, autocare, masini etc


Cand era in clasa a 8-a, Ray Land a coordonat o excursie cu clasa la Studiourile Universal din Orlando. La 17 ani, si-a cumparat primul autocar - un vehicul din 1989, cu 49 de locuri - pentru a oferi servicii de transport celor care calatoreau prin SUA. Ray a infiintat compania Fabulous Coach. In 2011, aceasta avea o flota de 65 de masini, in toata America de Nord si inregistra venituri de 6,5 milioane de dolari. FC coordoneaza 150 de excursii pe saptamana pentru mii de turisti.


6. Jack Uesugi



Si-a inceput afacerea la 16 ani
Afaceri: Tricouri


Jack Uesugi a crescut in Wahiawa, Hawaii, fiind intotdeauna inconjurat de arta. Tatal sau era web designer si mama sa, fotograf. La varsta de 16 ani, Jack a infiintat o linie de tricouri editie limitata. In loc sa aiba un plan de afaceri, Uesugi a actionat treptat. Compania, a1000x, doneaza de obicei o parte din profituri catre organizatiile umanitare si ii promoveaza pe artistii care nu ar fi avut, in mod normal, acces la piata. Lunar, a1000x vinde tricouri in valoarea de 5.000 de dolari, prin intermediul site-ului online.


7. Catherine si David Cook



Si-au inceput afacerea la 15, respectiv 16 ani
Afaceri: Social Media


Fratii Cook sunt cunoscut in lumea antreprenoriatului. Cu ajutorul unei investitii de 250.000 de dolari, de la fratele lor mai mare, Geoff, ei au creat site-ul myYearbook.com. Site-ul a crescut rapid si in 10 luni, a ajuns la un milion de utilizatori. Cei doi frati au vandut startup-ul lor site-ului de socializare Quepasa, pentru fabuloasa suma de 100 milioane de dolari (numerar + actiuni); acesta a fost redenumit MeetMe si dispune de publicitari cunoscuti, precum Neutrogena, ABC si Disney.


Antreprenorii estimeaza ca MeetMe va fi tradus in 6 limbi pana la finele lui 2012. Potrivit comScore, MeetMe a deveni al 18-lea cel mai vizitat site din SUA, cu 32 milioane utilizatori in 2011. Dave si Catherine lucreaza in continuare in companie. Geoff Cook este directorul operational al acesteia.
(via CNBC)

manager.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu